Zavičajni muzej – Visoko, 8 – 14. juni 2022. godine.
“Tehnika slikanja na vodi potiče iz primijenjene umjetnosti istočnjačkih kultura stare ere, kineske, japanske i perzijske. U 10. stoljeću razvila se tehnika japanskog bojenja papira s uzorkom kamena mermera, suminagashi, što u prijevodu znači plutajuća tinta. Tokom 15. stoljeća u Iranu se razvija kao tehnika slikanja oblaka na vodi pod nazivom »ebru«, nastalom iz perzijskog jezika od riječi ab ru – lice vode, ebri – oblak i ebre – valovito. Motivi su apstraktni.
Uporedo s razvojem kaligrafije i raskošnog ukrašavanja knjiga, ebru se u konačnoj formi ostvarila u umjetnosti Osmanskog carstva, na području današnje Turske, gdje je razvila tehničke i stilske specifičnosti koje danas prepoznajemo kao osnovne pravce u ebru umjetnosti. Primjeri nekih od njih zastupljeni su u ciklusima „Vodeni cvijet“, Besmrtnost“ i „Krug“ u kojima Ismeta Sedlovski spoznaje fizički i duhovni preslik vode. Oslobođena od predrasuda, u ebruu pronalazi snažnu duhovnost i put sufijskih mudrosti.
Ismeta Sedlovski je aktivna ebru slikarica i jedina ebru umjetnica hrvatske likovne scene. Rođena je 1955. u Bihaću, Bosna i Hercegovina. Od 1980. godine živi i radi u Zagrebu.”
- PREGLED PROGRAMSKIH AKTIVNOSTI ZAVIČAJNOG MUZEJA – VISOKO POVODOM OBILJEŽAVANJA MEĐUNARODNOG DANA I EVROPSKE NOĆI MUZEJA
- Inkluzivna radionica u muzeju sa mlađom grupom korisnika Dnevnog centra Visoko: „Mi smo sreća, i mi smo nada“
Categories: Novosti